Modda.se

Här pratar vi om allt som kan modifieras till det bättre!
Aktuellt datum och tid: lör nov 17, 2018 12:51 pm

Alla tidsangivelser är UTC+01:00 Europe/Stockholm

Ny tråd  Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående 1 2 3 Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: tis jun 21, 2016 1:04 pm 
Översättare
Användarvisningsbild

Ja i princip så är det så tyvärr, i vissa fall så har kretskorten även chip på baksidan som får dem att bukta åt andra hållet också och det finns tyvärr inget att göra åt saken :/

Prisbilderna som jag har från min kontakt är följande:

50kassetter = 200dollar (gratis dhl express 3-4dagar frakt)
20kassetter = 100dollar (vanlig 30dagars frakt från kina)

För övrigt så har de flesta affärer som säljer gb kassetter stängt ner på ali jag har en mail däremot till min kontakt där jag fixade pokemon.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

InläggPostat: tis jun 21, 2016 9:42 pm 
Användarvisningsbild

lurx skrev:
Ja i princip så är det så tyvärr, i vissa fall så har kretskorten även chip på baksidan som får dem att bukta åt andra hållet också och det finns tyvärr inget att göra åt saken :/

Prisbilderna som jag har från min kontakt är följande:

50kassetter = 200dollar (gratis dhl express 3-4dagar frakt)
20kassetter = 100dollar (vanlig 30dagars frakt från kina)

För övrigt så har de flesta affärer som säljer gb kassetter stängt ner på ali jag har en mail däremot till min kontakt där jag fixade pokemon.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Oj, det låter ju ganska illa... :shock: Går det ens att få i ett omoddat spel i ett GB/GBC utan att bruka våld?

Har mailat till en säljare på Ali som säger sig kunna tillverka, ska se vad svaret blir. 50st för $200 känns ju dock som en relativt överkomlig summa (speciellt med tanke på att jag inte ens får 10st för det priset hos mitt nuvarande alternativ – dock är det avsevärt mycket bättre kvalité på de kassetterna).

Kan hända att jag drar några frågor i ett PM till dig lite senare lurx om det är okej, du verkar ha koll på detta! ;)

InläggPostat: mån okt 03, 2016 12:58 am 

Hej, ny här på forumet då jag blev hänvisad hitåt eftersom jag också haft intresse av att göra lite riktiga carts.

Var det Benn V som du tittat på tidigare ang "dyrare" alternativ? Och hur har det gått med kina-alternativen?

Har utvecklat ett eget spel som inte har något batterikrav så de kan jag lätt kasta åt skogen.

Lurx, skickade du rom eller var det flashbart? inte direkt sugen på att skicka romen dit och se spelet släppt där innan jag själv sålt egna kopior :)

InläggPostat: mån okt 03, 2016 12:21 pm 
Reprobyggare
Användarvisningsbild

Vilken mapper använder du?
Om det inte behövs ett sram så kan det vara värt att köpa nyproducerade kretskort.

Välkommen förresten :)

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Min Tindie butik, prima röda kretskort
Tindie.com/stores/mrTentacle

InläggPostat: mån okt 03, 2016 8:22 pm 

Hittils är det mest en techdemo som funkar utan mapper, men jag designade spelet för att lägga 1-nivå per bank på MBC1 (lite bloatat musiksystem just nu men det byts nog ut ifall jag ger mig på't). Så jag är rätt flexibel i fråga om mappers då MBC5 borde vara rätt likt i fråga om funktionalitet och koden går ju att ändra.

GBJam 5 pågår just denna vecka (började första oktober) så dyker kanske upp fler med intresse för liknande.

InläggPostat: mån okt 03, 2016 8:50 pm 
Användarvisningsbild

Sitter du och kodar i assembler då? Eller finns det något smidigare som sedan kompilerar till assembler

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

InläggPostat: mån okt 03, 2016 9:55 pm 
Översättare
Användarvisningsbild

whizzter skrev:
Lurx, skickade du rom eller var det flashbart? inte direkt sugen på att skicka romen dit och se spelet släppt där innan jag själv sålt egna kopior :)

man skickar hela romen dit så får du en färdig cart så ja tyvärr finns ju risken att den dyker upp :/

jag ska sätta mig och försöka lära mig göra "finrepro" av ett gbc spel (Shantae) om det inte är allt för tidskrävande och rentav lika roligt som NES så kanske man kan göra några specialare framåt :)

InläggPostat: tor okt 06, 2016 8:21 am 

tevey skrev:
Sitter du och kodar i assembler då? Eller finns det något smidigare som sedan kompilerar till assembler

Jag skriver mest C kod med SDCC som har stöd för gbz80 men också en del asm för saker som behöver prestanda.

Jag körde i princip bara kompilatorn direkt med egen kod då GBDK tidigare var beroende på en urgammal kompilatorversion. Finns dock ett GBDK-N projekt på github nu som använder en uppdaterad version av SDCC som eventuellt kan vara till hjälp om man vill komma igång.

InläggPostat: tis jun 27, 2017 11:57 am 

Någon som testat att dra in en stororder på piratspel eller kort? Om någon sitter på ett lager är jag intresserad av att köpa en handfull.

InläggPostat: tis jun 27, 2017 12:47 pm 
Översättare
Användarvisningsbild

För den som orkar hålla sig till tåls kommer jag förmodligen styra upp en större order senare i sommar. Har egen flashare så det spelar ingen roll vilket spel kassetten innehåller.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående 1 2 3 Nästa

Alla tidsangivelser är UTC+01:00 Europe/Stockholm